Katalogi kojarzą się ze spisami książek lub produktów. W praktyce jednak pod nazwą katalog reklamowy kryją się wydawnictwa prezentujące produkty, opisujące firmy, instytucje jak i wydarzenia. Czasami nazywa się je, raczej błędnie, folderami reklamowymi.
Żeby przygotować katalog reklamowy nie potrzebujesz zamówić dużych nakładów. Druk cyfrowy i małe urządzenia introligatorskie pozwalają drukować minimalne nakłady, nawet pojedyncze egzemplarze.
Klasycznym formatem katalogów reklamowych jest popularny A4, najczęściej zorientowany pionowo, czasami poziomo. Mniejsze formaty przy katalogach firmowych są rzadko spotykane, z wyjątkiem kwadratowych formatów 21×21 cm lub podobnych.
W katalogach reklamowych zazwyczaj różnicujemy okładkę i wewnętrzne kartki, tylko czasami są one drukowane na tym samym papierze.
Papier użyty wewnątrz takiego wydawnictwa ma gramaturę 90-170g, w przypadku oprawy spiralowanej może być ona dużo większa, nawet 350g.
Okładki katalogów reklamowych drukuje się na papierach grubszych, niż te wewnątrz – 250-350g. Trwałość okładek poprawia ich foliowanie. Do druku okładek i wewnętrznych stron najczęściej stosowany jest papier kredowany i satynowany.
Przy drukowaniu katalogów firmowych wykorzystujemy trzy rodzaje oprawy – oprawę broszurową, oprawę miękką, klejoną, oprawę spiralowaną.
Oprawa broszurowa (zeszytowa) polega na połączeniu stron metalowymi zszywkami. Ilość stron w katalogach szytych musi dzielić się bez reszty przez 4, ponieważ oprawiane arkusze zawierają 4 strony. W tej oprawie minimalna ilość stron to 4 + okładka. Zastosowanie eurozszywek pozwala wpinać wydawnictwo do segragatorów.
Oprawa klejona to typowa oprawa książek. Strony zostają zespolone w grzbiecie podawanym na gorąco klejem. Do tej oprawy potrzebnych jest minimum 10–16 stron. Ilość stron musi dzielić się przez 2, ponieważ oprawiane arkusze zawierają 2 strony. Zaletą tej oprawy jest możliwość wprowadzania pojedynczych kartek drukowanych na innym papierze.
Oprawa spiralowana jest popularna przy oprawie dokumentów. Można ją stosować z powodzeniem do innych wydawnictw, a jej zaletą jest swobodne rozkładanie stron
i możliwość stosowania bardzo grubego papieru. W tej oprawie także można mieszać różne rodzaje papieru. W przypadku katalogów firmowych do oprawy używa się wyłącznie spirali metalowych. Oprawa spiralowana może być wklejana w okładkę zewnętrzną i wtedy sama spirala nie jest widoczna w grzbiecie.
Chcesz wydrukować katalog firmowy? Skontaktuj się z nami.