Katalog reklamowy

Katalogi kojarzą się ze spisami książek lub produktów. W praktyce jednak pod nazwą katalog reklamowy kryją się wydawnictwa prezentujące produkty, opisujące firmy, instytucje jak i wydarzenia. Czasami nazywa się je, raczej błędnie, folderami reklamowymi.

Żeby przygotować katalog reklamowy nie potrzebujesz zamówić dużych nakładów. Druk cyfrowy i małe urządzenia introligatorskie pozwalają drukować minimalne nakłady, nawet pojedyncze egzemplarze.

Format katalogów reklamowych

Klasycznym formatem katalogów reklamowych jest popularny A4, najczęściej zorientowany pionowo, czasami poziomo. Mniejsze formaty przy katalogach firmowych są rzadko spotykane, z wyjątkiem kwadratowych formatów 21×21 cm lub podobnych.

Katalog reklamowy – jaką gramaturę wybrać?

W katalogach reklamowych zazwyczaj różnicujemy okładkę i wewnętrzne kartki, tylko czasami są one drukowane na tym samym papierze.

Papier użyty wewnątrz takiego wydawnictwa ma gramaturę 90-170g, w przypadku oprawy spiralowanej może być ona dużo większa, nawet 350g.

Okładki katalogów reklamowych drukuje się na papierach grubszych, niż te wewnątrz – 250-350g. Trwałość okładek poprawia ich foliowanie. Do druku okładek i wewnętrznych stron najczęściej stosowany jest papier kredowany i satynowany.

Katalogi szyte, a może klejone?

Przy drukowaniu katalogów firmowych wykorzystujemy trzy rodzaje oprawy – oprawę broszurową, oprawę miękką, klejoną, oprawę spiralowaną.

Oprawa broszurowa (zeszytowa) polega na połączeniu stron metalowymi zszywkami. Ilość stron w katalogach szytych musi dzielić się bez reszty przez 4, ponieważ oprawiane arkusze zawierają 4 strony. W tej oprawie minimalna ilość stron to 4 + okładka. Zastosowanie eurozszywek pozwala wpinać wydawnictwo do segragatorów.

Oprawa klejona to typowa oprawa książek. Strony zostają zespolone w grzbiecie podawanym na gorąco klejem. Do tej oprawy potrzebnych jest minimum 10–16 stron. Ilość stron musi dzielić się przez 2, ponieważ oprawiane arkusze zawierają 2 strony. Zaletą tej oprawy jest możliwość wprowadzania pojedynczych kartek drukowanych na innym papierze.

Oprawa spiralowana jest popularna przy oprawie dokumentów. Można ją stosować z powodzeniem do innych wydawnictw, a jej zaletą jest swobodne rozkładanie stron
i możliwość stosowania bardzo grubego papieru. W tej oprawie także można mieszać różne rodzaje papieru. W przypadku katalogów firmowych do oprawy używa się wyłącznie spirali metalowych. Oprawa spiralowana może być wklejana w okładkę zewnętrzną i wtedy sama spirala nie jest widoczna w grzbiecie.

Chcesz wydrukować katalog firmowy? Skontaktuj się z nami.

WIĘCEJ NIŻ REKLAMANASZE REALIZACJE