Ulotki reklamowe to po prostu druk ulotny. Żyje krótko, ale także informacje, które zawiera, żyją krótko. Internet nie zabił ulotki, bo tam gdzie mamy bezpośredni kontakt z człowiekiem, musimy posługiwać się materialnymi środkami informacji.
Ulotki promocyjne drukowane są w klasycznych formatach A, co zapewnia ekonomiczne wykorzystanie arkusza drukarskiego. Najmniejsze to A7, największe (realne w wykorzystaniu) to A4.
Ze względu na koszty, do druku ulotek najczęściej stosuje się papier offsetowy lub kredowany w gramaturach 80-170g. Druk jednostronny lub dwustronny w zależności od ilości informacji. Najtańsze to ulotki czarno-białe drukowane jednostronnie na papierze offsetowym 80g.
Najpopularniejsze to ulotki A6 i A5 drukowane na papierze kredowanym 130 – 170g. Ze względu na koszty, preferowane są proste ulotki reklamowe w formie płaskiego arkusza, drukowane jednostronnie lub dwustronnie.
Zdarza się, że ulotka reklamowa zawiera wiele informacji i ma przetrwać dłuższy czas. Wtedy proponujemy ulotki składane – A4 do A5, A5 do A6. Bardzo efektowne są ulotki składane z formatu A4 do formatu DL (210×99 mm). Mogą być składane zgodnie z kształtem litery Z lub zgodnie z kształtem litery C. Jeszcze więcej informacji możemy zmieścić w ulotce składanej z formatu 396 mm x 210 mm do formatu DL.
Jeśli ulotka ma poprzez swoją formę informować o szczególnym charakterze firmy lub usługi, wskazane jest użycie papierów ozdobnych. Takich ulotek nie wyrzuca się do kosza, a wizerunek firmy ulega zdecydowanej poprawie.
Jak zwykle w przypadku druku cyfrowego, bez dodatkowych kosztów możemy personalizować ulotki promocyjne, drukując w ramach jednego nakładu druki zawierające różne teksty, dopasowane do różnych odbiorców. Zamiast jednej uniwersalnej ulotki można wydrukować wiele wersji uwzględniających specyfikę klienta i nie płacić za to dodatkowo.
Ulotka reklamowa nie musi być pospolitym drukiem, może być także częścią wizerunku firmy.